פרסום ושיווק

פייקר: פרסומת קסטרו החדשה היא העתקה של קליפ מפורסם

הפרסומת שעלתה אמש הפכה במהרה לסיפור היום של ענף הפרסום לאחר שגולשים זיהו מיד את המקור שממנו הועתקה לכאורה - הקליפ עם כ-181 מיליון צפיות לשיר Gold של צ'ט פייקר
משה בנימין |  22
קסטרו. השראה או העתקה (צילום צילום מסך)
לא ברור בדיוק מה חשבו לעצמם אנשי קסטרו ואדלר חומסקי עם הפרסומת החדשה למותג האפנה הישראלי שנראית הרבה יותר כמו "העתק-הדבק" ופחות כ"השראה". הפרסומת שעלתה אתמול לאוויר הפכה במהרה לסיפור היום של ענף הפרסום לאחר שהגולשים זיהו מיד את המקור שממנו הועתקה - הקליפ לשיר Gold של האומן צ'ט פייקר (Chet Faker).
למען ההגינות יש להפריד בין השיח הפנימי הסוער בענף הפרסום שמלגלג על הפרסומת המועתקת לבין הציבור הכללי שאינו מחכה בציפורניים שלופות לרגעים שכאלו. מנגד, הקליפ המקורי והשיר הוא של אחד האמנים המצליחים והמושמעים ביותר בעולם וגם ברדיו הישראלי. סרטון הקליפ ביוטיוב עומד כיום על יותר מ-181 מיליון צפיות כך שלא מדובר בשליפה מבריקה שעושה הומאז' למשהו לא מוכר וחושפת אותו לציבור אלא, אם תרצו, בקיצור דרך ל"מגניבות" ו"קוליות" בלי לשבור את הראש על הבריף. 
באחד הדיונים בקבוצת הפייסבוק Creative first שבה חברים רבים מענף הפרסום, כתב אחד הגולשים: "רפרנס זה אחלה, השראה זה מעולה, הומאז׳ זה מגניב. העתקה זה עצוב". 


פרסומת קסטרו עם רותם סלע שעלתה אתמול


הקליפ המקורי לשיר Gold של Chet Faker
עם זאת, למרות ההשראה מסרטוני הסקייטים שאכן תפסו מקום של כבוד לפני יותר מ-4 עשורים בארה"ב, לא נראה שאחד מהסרטונים הללו צולם מתוך האפלה על כביש אספלט שבמרכזו סימוני הכביש ושמתוכו מגיחה חבורת גולשות בליווי מוסיקה - כזה יש רק אחד. 
לאייס נודע עוד כי קסטרו ומשרד הפרסום לא נדרשו לסוגיית זכויות היוצרים והקניין הרוחני של יוצרי הקליפ ולא פנו אליהם מראש עם בקשה רשמית לשימוש. גולשים ישראלים שלקחו את הנושא צעד אחד קדימה פנו בעצמם לדף האומן בפייסבוק והעלו בו צילום מסך מהפרסומת ומהקליפ. כעת נותר לראות האם פנייה לאדלר חומסקי ו/או קסטרו תגיע מצד מנהלי האומן ששמו המקורי הוא Nick Murphy.


גולש תייג את האומן ממנו נלקח לכאורה הרעיון לפרסומת
בסביבת קסטרו ומשרד הפרסום אדלר חומסקי מסבירים שהפרסומת היא בהשראת הלוק אנד פיל של סרטוני הסקייטים משנות ה-70 בסגנון Boogie Nights. "הסרטון החדש שלנו נעשה עם קריצה לז׳אנר הריקוד על סקייטים שקיים שנים רבות, ושיש לו עשרות גרסאות שונות שמושפעות זו מזו" כך נמסר מקסטרו. "כבר מחר יעלה סרט ההמשך עם כוכב הכלה מאיסטנבול בירקאי הרדל. אנחנו מקווים שתנהו מהסרטונים הכייפים ומהקולקציה המדליקה". 
תגובות לכתבה(22):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    מה קרה חסר ‏דוגמניות כוסיות רווקות שלא השריצו עדיין (ל"ת)
    Shay 09/03/2019 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 20.
    מה שהופך אותם לעוד יותר סתומים
    יוני 06/03/2019 00:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וואו איזו גאונות מי ישמע. חשבו על ה-כ-ל מראש. על זה שהם מעתיקנים? או על החוסר מקוריות? או שעוד מעט תגידו שהם רצו ליצור סערה סביב הפרסומת. אז תנו לי לחשוב רגע. אממ.. לא! פחות! כולנו יודעים שורה תחתונה שהבגדים של קסטרו הם באיכות סוג ב׳ כמו שהם ״מקוריים״ בפרסומת ככה הם ״מקוריים״ בבגדים שלהם
    סגור
  • 19.
    מה שמפתיע אותי כמה ישראלים יכולים להיות פתיים לפעמים...
    אני 04/03/2019 22:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש משפט שאומר "there is no such thing bad pablicity" אם מישהו חושב ש"קסטרו אכלו אותה" או שקסטרו גנבו קליפ וזכויות יוצרים בלה בלה בלה שיחשוב שוב! חומסקי ואדלר השני תחמנים האלה חשבו על הכל כולל הסערה בכוס תה שזה יעשה ועכשיו כולם מדברים על קסטרו הגנבים, קסטרו הדפוקים ובקיצור קסטרו קסטרו קסטרו.. הבנתם את הפואנטה... הם חשבו על הכל מראש! ה-כ-ל!
    סגור
  • 18.
    לתבוע את קסטרו על גניבה (ל"ת)
    צ'ט פייקר 28/02/2019 21:25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 17.
    מביך (ל"ת)
    גיא 28/02/2019 19:59
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 16.
    שיביאו לקסטרו את עומר אדם וזהו (ל"ת)
    אמיר 28/02/2019 16:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 15.
    תבינו קריאטיב הוא מוצר!
    מיקי 28/02/2019 16:25
    הגב לתגובה זו
    9 0
    קריאטיב הוא מוצר לכל דבר, יש לו ערך שנמדד בכסף, לגנוב קריאטיב משמעו לגנוב מוצר. נקודה.
    סגור
  • 14.
    די (ל"ת)
    ראובן פרידונה 28/02/2019 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 13.
    מי המפגר בצד הלקוח שאישר??
    אדלר חמינדוס 28/02/2019 15:31
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אדלר .....מה יש לומר על הביזיון והחירטוטים.... אבל הלקוח? איפה הלקוח? פחחחחחחח
    סגור
  • 12.
    קסטרו אכלו אותה
    יוגב 28/02/2019 15:09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הצעד החכם של קסטרו הוא לחזור לראובני פרידן. הבעיה היא שעכשיו גולף אצלם... אז כנראה שזה מאוחר מידי. מי שהוביל את המהלך צריך לתת את הדין.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    תחשבו מחר עולה ההמשך עם המוזיקאי בעצמו
    אסנת 28/02/2019 14:32
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מה תכתבו אז? תנו לאדלר קצת קרדיט זה הקמפיין הכי חשוב שהיה להם בשנים האחרונות
    סגור
  • מחר הם עולים עם הטורקי מאינסטנבול
    לישתיק 28/02/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חבל, היה יכול להיות פרזנטור של קפה טורקי בבאומן
    סגור
  • 10.
    "קריאייטיב"
    מגזינו 28/02/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    13 0
    כמו שגנבו רעיונות מאחרים בדלתא, עושים את זה גם בקסטרו. אותם אנשים ואותם טריקים.
    סגור
  • 9.
    הזוי שלקוח משלם למשרד פרסום כדי שיעתיק קליפ
    פייקר 28/02/2019 14:02
    הגב לתגובה זו
    13 0
    העיקר ששמו לוגו אדלר בהתחלה
    סגור
  • 8.
    הסחים במשרדים
    כבר לא בפרסום 28/02/2019 13:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ערימות של סחים מנהלים קריאייטיב ומעתיקים דברים מגניבים מלפני עשר שנים לסגור את הענף
    סגור
  • 7.
    משרד חסר מעוף
    אדלר שמדלר 28/02/2019 13:45
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מזל שלא ביקשו מכפרי לפתור להם גם את זה...
    סגור
  • 6.
    בושה לקריאייטיב
    אני 28/02/2019 13:18
    הגב לתגובה זו
    9 0
    בושה לבמאי לצלם וכו' וכו' להעתיק זו גניבה. אתם כורתים את הענף.
    סגור
  • 5.
    יש בכלל מטומטים שעדין קונים מהגם בגדים במחירי חוצפה?
    אחד 28/02/2019 12:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הסחורה שלהם היא גרועה, וגרוע אפשר להזמין מסין ברבע מחיר ממה שקסטרו רוצים
    סגור
  • 4.
    וואחד "קריצה לז'אנר" (ל"ת)
    נמרוד 28/02/2019 12:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    לינק לקבוצת קריאייטיב פירסט
    מנהל קהילה 28/02/2019 12:30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    https://www.facebook.com/groups/createam
    סגור
  • 2.
    בשביל זה עברתם לאדלר?! (ל"ת)
    פחחחחחחחחחחח 28/02/2019 12:29
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 1.
    אח איזו תביעת זכויות נהדרת (ל"ת)
    אודי 28/02/2019 12:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור