פרסום ושיווק

איסמעיל הנייה "מככב" בספידו: ויראליות בישראל, אזכורים בחו"ל

קמפיין שילוט החוצות של "פרויקט הניצחון הישראלי" שקורא לממשלה, לקראת הבחירות, להכריע את חמאס, זוכה לוויראליות ברשתות החברתיות, וגם להתייחסויות בעולם הערבי
אלכסנדר כץ |  6
הכתבה ב-GAZA NOW על ) הקמפיין "בכיכובו" של איסמעיל הנייה (צילום מסך)
הקמפיין של פרויקט הניצחון הישראלי שהושק שלשום (יום ב') "בכיכובו" של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, זוכה ביומיים האחרונים לוויראליות רבה, וגם לאזכורים ברחבי העולם, כולל בעולם הערבי. על השלטים שהוצבו ב-3 לוקיישנים ברחבי תל אביב, בין היתר בנתיבי איילון, מופיע הכיתוב - "שוקראן אישראיל, אנא בחיבאק - איסמעיל" (תודה ישראל, אני אוהב אתכם - איסמעיל).
פרויקט הניצחון הישראלי הוא תנועה חברתית בהובלת פורום המזרח התיכון - ארגון א-פוליטי המאגד בתוכו בין היתר משפחות שכולות, תושבי הדרום, מילואימניקים, נכי צה"ל ועוד. מטרת הקמפיין היא קריאה לנבחרי הציבור, לצה"ל ולחברה בישראל כי יש לעבור ממדינות של פייסנות ורפיסות למדיניות של ניצחון והכרעה.



השלט בתל אביב (יח"צ)

בתנועה אומרים כי ניצחון משמעו כפיית התנאים של ישראל על אויביה באמצעים צבאיים, כלכליים ומדיניים. זאת בניגוד לוויתורים ופייסנות הן כלפי ארגוני הטרור ותומכיהם, והן כלפי הלחץ הבינלאומי, כך לדברי הארגון.
למרות ההצהרה כי היא א-פוליטית, ניתן לראות אוריינטציה ימנית בפעילותה, למשל בסרטון הבא שהופץ ביומיים האחרונים, וזכה לוויראליות רבה, כאשר רק בעמוד של פרויקט הניצחון הישראלי הוא רשם כ-110 אלף צפיות.
  

על הקמפיין חתום משרד 'רוזנבאום תקשורת' בבעלותו של עופר רוזנבאום. המטרה המקורית הייתה להפוך אותו לוויראלי, וזה הצליח בישראל. כמו כן, עשרות גופי תקשורת ברחבי העולם התייחסו לקמפיין בו מככב בבגד ים ספידו, עיסמאעיל הנייה, לשעבר ראש ממשלת חמאס בעזה וכיום ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור.
נכון לאתמול בערב, השיתוף של הקמפיין בעמוד של יואב אליאסי – "הצל" הניב כ-3,000 לייקים, מעל 200 שיתופים ומאות תגובות, ואילו באינסטגרם רשם כ-4,000 לייקים. בעמוד האינסטגרם של יבגני זרובינסקי המספרים מרשימים מאד: מעל 11 אלף לייקים, ובפייסבוק שלו – כ-1,300 לייקים.

 

בעמוד האינסטגרם של "חיילים מצייצים" נרשמו 3,374 לייקים. בפייסבוק של ארגון 'הפרויקט לניצחון ישראל' נרשמו מעל 1,600 לייקים. הפרויקט שותף גם בעמודים חזקים ברשתות החברתיות כמו ישראל שלי, אם תרצו, דיווח ראשוני ועוד.
לצד זאת, זכה הפרויקט לאזכורים באתרים שונים ברחבי העולם, בין היתר באתר הברזילאי neokohn, וגם באתר האינטרנט של אחד העיתונים הפופולארים בעולם הערבי - Asharq Al-awsat , האתר Albawaba הירדני בשפה האנגלית, האתר העזתי Gaza now,  וגם אתרים סעודיים, סורים ומצריים. ברוב האתרים דוברי הערבית, באופן לא מפתיע, המהלך לא זכה לפופולאריות גדולה.הקמפיין זכה גם להתייחסות בעמוד הטלגרם שעוסק בפלסטינאים ונהנה מפופולריות רבה - 'אבו עלי אקספרס'.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    גזעני ודוחה
    דניאל 30/07/2019 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שהציגו יהודים בשואה.
    סגור
  • 5.
    מבריק ומצחיק (ל"ת)
    מונטנה 25/07/2019 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תת רמה של קמפיין
    מרק 25/07/2019 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובלי קשר: הכי קל לפרסם שלטי חוצות ולדחוף למלחמה.
    סגור
  • 3.
    ואפס כתבות בתקשורת הישראלית
    אלדד 24/07/2019 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה חיים בסרט השכירים של רונן כמההה
    סגור
  • 2.
    קמפיין כושל
    אסף 24/07/2019 20:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק באייס מתלהבים מקמפיין כזה מיושן. עיצוב וקופי ברמת גן ילדים. לא פגשתי אחד ששם לב לנפיחה
    סגור
  • 1.
    מושלם. עובר שם כבר יומיים ונקרע על הכביש (ל"ת)
    דיכטר 24/07/2019 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור