פרסום ושיווק

האם גוגל מחזיקה דפים סודיים בהם מוצג למפרסמים מידע על גולשים?

החשדות נבדקים ידי הרשות המפקחת על פרטיות הגולשים. מחומר הראיות נראה שגוגל מצאה לכאורה דרך שעוקפת את הנחיות ה-GDPR שעליהם היא חתומה
משה בנימין | 
גוגל (צילום iStock)
הרשות להגנה על פרטיות המידע של אזרחי האיחוד האירופי (DPC) היושבת באירלנד בוחנת בימים אלו האם גוגל מפרה את חוקי ה-GDPR (הגנת המידע) על שמירה והעברה של נתונים אישיים של אנשים פרטיים. על פי המידע שהועבר אליה על ידי חברת Brave, שבבעלותה דפדפן מתחרה, גוגל מחזיקה בדפים סודיים שדרכם היא משתפת מפרסמים במידע על גולשים ללא ידיעתם. 
לטענת בכיר ב-Brave שהעביר ל-DPC הוכחות על המעשים הלא חוקיים לכאורה שגוגל ביצעה כנגדו, החברה מצאה דרך עוקפת שבאמצעותה נאסף המידע באקט שמפר את חוקי שמירת המידע שעליהם היא חתומה ואליהם היא מחויבת. המידע שהועבר ל-DPC מציג כיצד לכאורה גוגל "מדליפה" את המידע על הגולשים לצד ג' - מפרסמים וחברות פרסום. 
הראיות שהציגה החברה לרשות המפקחת מעלה חשד שההפרה מתרחשת תחת מכניזם חשאי באמצעות מערכת ה"קונים המורשים" שלה, לשעבר מערכת ה-DoubleClick שפועלת על כ-8.4 מיליון אתרי אינטרנט בעולם. על פי תקנות שמירת הפרטיות, גוגל אמורה למנוע מחברות המשתמשות במערכת ה-RTB שלה (Real Time Bidding - רכש פרסום ברשת בזמן אמת באמצעות הצעות מחיר שמתחרות אחת בשנייה בכל רגע נתון), לבצע התאמות בין מידע לפרופילים של גולשים. 
המידע החדש על פעילות גוגל, מוכיח עוד, כי לכאורה, החברה שהתחייבה שלא לשתף כלי זיהוי שבאמצעותם ניתן לגלות מידע מוטמן ומקודד של גולשים, ממשיכה לעשות זאת. הטענה כלפי גוגל היא שלגולשים מוצמד מעין רכיב שמזהה אותו ומידע זה מוצג בדפים מוסתרים לגולש שבהם נאסף המידע על ידי חברות אחרות. כמו כן בחברת Brave טוענים כי גוגל אפשרה לחברות רבות לשתף ביניהם את רכיבי הזיהוי שבאמצעותם נאסף ומשותף מידע על גולשים. 
בחברה שהגישה לידי הרשות המפקחת את המידע מציינים כי נעזרו במחקר של מומחה דיגיטל בשם זאק אדוארדס (Zach Edwards) שבבעלותו חברת הייעוץ Victory Medium, שבחן מה עשתה גוגל עם לוג הגלישה של אחד מבכירי Brave, ד"ר ג'וני רייאן. מהמחקר של אדוארדס עלה כי המידע האישי של רייאן שותף על ידי גוגל באמצעות מה שנקרא Push Pages, דפים סודיים שבאמצעותם גוגל מזמינה חברות לשתף פרטים מזהים של גולשים כשאלו מעלים דף אינטרנט. לטענת רייאן, הוא מצא 6 עמודים שונים שמציגים את המידע שנאסף עליו לאחר שעה של גלישה באינטרנט באמצעות דפדפן כרום. 
דפי ה-Push של גוגל מוגשים על ידי דומיין של גוגל בכתובת https://pagead2.googlesyndication.com שכבר אינה פעילה ולכולם אותו השם: cookie_push.html. כל דף כזה הוא בלעדי ונבדל באמצעות קוד בן 2,000 תגיות אותן גוגל מוסיפה כדי לאפיין באופו ייחודי כל גולש שעליו נאסף ומשותף מידע. בצירוף 'קוקיז' שנאספים על ידה, גוגל מאפשרת לחברות לזהות גולשים במצבים שלולי מידע זה - דבר זה לא היה מתאפשר. 
על פי הבדיקה של אדוארדס ו-Brave עמודי google_push אינם מוצגים לגולשים המבקרים בעמוד אינטרנט, ובמקרה של גלישה ישירה אליהם לא יופיע בהם כל מידע. הראיות שהוצגו לרשות המפקחת על גוגל כוללים עמודי אינטרנט על כל הרכיבים המופיעים בהם, קבצים ועוד, שהמכשירים שבהם גלש ד"ר רייאן נתבקשו לטעון על ידי האתרים שבהם גלש.  
ב-Brave טוענים כי הראיות שהציגו מוכיחות כי גוגל חותרת תחת חוקי הגנת המידע שלה עצמה. כמו כן, החברה וגולשיה חשופים לשימוש לא ראוי על ידי חברות צד שלישי. בחברה טוענים כי חברות הקימו מכניזם דומה לזה של גוגל, של Push Pages, ללא ידיעת גוגל, דבר שמוכיח שוב כי מדיניות אבטחת המידע של גוגל אינה מספקת את ההגנה הדרושה. 
תגיות Brave | GDPR | גוגל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה