דיגיטל

גם בישראל: וואטסאפ האפליקציה המועדפת וכולם קונים אונליין

דוח האינטרנט השנתי השישי של בזק חשף כי הישראלים עוברים לאפליקציות תשלומים, מהו התוכן שגורף לייקים, באילו אפליקציות נמצאים בני הנוער - ואיפה הם כבר לא ממש
עינת שחק | 
אפליקציית פייסבוק (צילום Istock)
בזק פרסמה היום (ג') את הדוח השישי למצב האינטרנט בישראל המסכם את שנת 2019. הדוח סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים, ומבוסס על מחקר שערכה החברה לצד סקר בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR. הסקר כלל מדגם ארצי מייצג בקרב 1,400 מרואיינים בגילאי 13 ומעלה מכלל המגזרים, והעלה כי בסוף שנת 2019, מספר הגולשים באינטרנט בישראל עמד על כ-6.6 מיליון איש.
האפליקציה הכי פופולרית: וואטסאפ
הסקר העלה כי מבין האפליקציות, וואטסאפ היא הפופולרית ביותר עם 91% שימוש בקרב כלל הגולשים. אחריה ניצבת פייסבוק עם 81%, אך האפליקציה  מזוהה יותר עם הקהל הבוגר המהווה 85% מכלל הגולשים באפליקציה לעומת 50% מקרב בני הנוער.
האפליקציה הפופולרית בקרב בני נוער: אינסטגרם
האפליקציה המובילה בקרב בני נוער היא עדיין לא טיקטוק, אלא אינסטגרם עם 81%. מה שכן, בשנה החולפת טיקטוק אכן הפגינה נוכחות מרשימה בעיקר בקרב הקהל הצעיר - 60% מהילדים כבר פעילים ברשת.
האפליקציה המפתיעה: טלגרם
אפליקציית הטלגרם הפגינה נתונים מעניינים: מרבית המשתמשים בה הם גברים, ובשנה החולפת רשמה גידול של יותר מפי שניים, עם 23%, לעומת 12% בלבד בשנת 2018.
מסחטת הלייקים: "Sharenting"
רוצים לגרוף לייקים? ילדים זה ברכה. תופעת ה-"Sharenting", הורים משתפים ברשת, בלטה מאוד השנה; 52% מההורים העידו כי הם מאמינים שיקבלו יותר לייקים אם יעלו תמונה של ילדיהם, ו-33% מתוכם בודקים לפחות פעם בשעה את כמות הלייקים שקיבלו. מצב זה עוד יחסית טוב – בגזרת בני הנוער, כשליש בודקים לייקים כל כמה דקות ו-59% מבני הנוער חשים אכזבה מכמות הלייקים שקיבלו.
הסמארטפון הראשון: בגיל 10
לראשונה כלל הדוח השנה גם קבוצת גיל צעירה במיוחד: גילאי 8-12. מתוך הדוח עולה כי הגיל הממוצע לקבלת סמארטפון הוא 10.
פרס ההורות הטובה: 3 שעות מסכים ביום 
על פי הדוח, 85% מההורים בשנת 2019 מגבילים את זמן הצפייה במסכים ל-3 שעות ביום בלבד לעומת 57% בשנת 2018.
גלישה בטוחה: 75% מההורים מחטטים בהודעות
75% מההורים דיווחו כי הם מחטטים בוואטסאפ של ילדיהם, ו-37% מקרב ההורים משתמשים בשירותי ניטור וסינון תכנים לצרכי מעקב אחר ילדיהם ברשת.
אחריות ברשת: 45% מהילדים מדווחים על תוכן פוגעני
לשמחת ההורים, הילדים הצעירים מגלים אחריות ברשת, ו-45% מהם העידו שדיווחו על תוכן פוגעני, לעומת 31% בלבד מקרב בני הנוער.
חלום הילדות הפופולרי: להיות כוכבי רשת
23% מהילדים חולמים להיות כוכבי רשת, לעומת 15% בלבד השואפים להפוך לשחקן/ית כדורגל, ו-8% שהיו רוצים להיות זמר/ת.
היצירתיות חוגגת: יותר ממחצית הילדים מייצרים תוכן
55% מהילדים מייצרים תוכן ייעודי ליוטיוב לפחות פעם בשבוע ו- 35% מהילדים העלו לפחות סרטון אחד.
דעה פוליטית: הנוער משנה עמדותיו
ככל שהדבר נוגע לפוליטיקה, בני הנוער מוכיחים גמישות מחשבתית רבה יותר מהמבוגרים. 48% מבני הנוער שינו את עמדתם הפוליטית בעקבות חשיפה למידע ברשתות החברתיות, לעומת 31% מהבוגרים.
הרגלי צריכה: מולטי-טסקינג במספר מסכים
75% מגילאי 13-17 ציינו שהם גולשים בנייד במקביל לצפייה בטלוויזיה, לעומת 45% מהבוגרים בני 55 ומעלה. 
במה צופים: כמחצית מבני הנוער בנטפליקס
30% מהציבור צורך טלוויזיה בסטרימינג על גבי האינטרנט ו-47% מבני הנוער ציינו שהם צופים בנטפליקס. 
מה שומעים: פודקאסטים
שליש מהישראלים דיווחו כי הם מאזינים לפודקאסטים, בעיקר בתחומים כמו היסטוריה, כלכלה והייטק, לרוב תוך כדי נסיעה.
רכישות באינטרנט: 82% קונים אונליין
82% מהציבור קונה אונליין, כאשר את הצמיחה הגבוהה ביותר ניתן לראות בקרב הנשאלים מגיל 55. תחום רכישת הביגוד ברשת כמעט והכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות עם 45% מהנשאלים שציינו שהם קונים בגדים והנעלה ברשת, לעומת 24% בשנת 2017. קטגורית רכישת המזון ברשת עמדה על 33% בשנת 2019, לעומת 18% בשנת 2017.
איך משלמים: 34% משתמשים באפליקציות תשלומים
34% מהנשאלים ציינו שזנחו את המזומן לטובת תשלום באמצעות אפליקציות, למטרת העברות ואיסוף כספים (bit, pepper pay, paybox), בעיקר בתחומים של תחבורה ציבורית, ועד כיתה וכדומה. במקביל, גם צריכת השירותים באופן עצמאי מתחזקת. בין התחומים בהם הציבור מעדיף להסתדר ללא נציג שירות, ניתן למצוא קולנוע, תחבורה ציבורית, הזמנת אוכל ממסעדות ותשלום חשבונות תיירות.
תגיות אינטרנט | בזק | מחקר
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה